Penawar Homeopathy(remedies) dan proses penyembuhan penyakit

Dalam perubatan Homeopaty penyembuhan pesakit dilakukan dengan memberi penawar yang similinum. Yang serupa mengubat yang serupa atau simila similibus. Ia bermaksud suatu penawar atau ubat itu bila dimakan oleh orang yang sihat dengan dos yang besar akan mengeluarkan simptom seperti yang dialami oleh mereka yang megidap penyakit yang dirawat.

Dalam teori kinetik atom-atom atau molekul-molekul sentiasa bergetar. Getaran ini akan membentuk EMEP ( electro magnetic energy pattren )dengan frekuensi tertentu. Penawar Homeopathy mempunyai tenaga gelombang elekto magnet ( electro magnetic energy pattren) atau EMEP dengan frekuensi yang tetap serta amplitud yang boleh berubah-ubah (Variable energy potential pattern) VEPP.Amplitud VEPP boleh diubah dengan mengubah kuantiti tenaga VEPP atau potensinya.Dalam penyediaan penawar Homeopathy ia dilakukan melalui proses serial succsion atau potentiation (pencarian bersiri yang disertai goncangan yang vigorous).

Jika frekuensi EMEP suatu penawar sama dengan frekuensi BCP ( bio cosmic pattern) pesakit maka kedua-dua frekuensi getaran itu adalah gelombang yang koharen dan boleh membentuk superposisi yang menghasilkan interference memusnah. Hasilnya tenaga hayat atau vital force akan dikembalikan pada kedudukan normal atau pesakit kembali pada keadaan harmoni dan pesakit akan sembuh.

0 comments:

Post a Comment

 
MM HOMEOPATHY CENTRE © | Designed by Shuk12ie, in collaboration with Blogger